Indtagelse af frugt kan være en vej til en slankere linje, fordi frugten giver en hurtigere mæthedsfornemmelse. Det vurderer danske forskere efter at have gennemgået den eksisterende videnskabelige litteratur om frugt og vægttab. Det skrev Berlingske Tidende søndag
Ifølge avisen har forskere fra DTU Fødevareinstituttet fundet 16 undersøgelser, hvoraf 11 viser, at kortere livvidde er en følgesvend til dem, der spiser meget frugt. Og nu er de danske forskere ved at undersøge nærmere, om frugten har en selvstændig betydning for vægttab.
Den seneste opgørelse fra DTU Fødevareinstituttet viser, at danskerne har øget deres indtag af frugt med hele 75 procent fra 1995 til 2006. Når det gælder grønsager, er fremgangen kun knap halvt så stor, nemlig på 33 procent.






